Пропускане към основното съдържание

ЛОВ

 Един ловец отишъл на лов. Попаднал на хълмиста местност обрасла, с храсти, в които се криели птици. Започнал да стреля и изпопадали доста птици. Слугите му хукнали да събират убитите. Но ловецът казал: - Не мъртвите, събирайте първо ранените! Някои от тях може да избягат или да се укрият, а мъртвите са си мъртви, те не могат нищо. Така е и с нас - християните. Ние сме ранените от греха, но още сме живи – опитваме се да избягаме, да се спасим.
Еф. 2:1 И съживи вас, когато бяхте мъртви чрез вашите престъпления и грехове, 2 в които сте ходили някога според вървежа на тоя свят, по княза на въздушната власт, на духа, който сега действува в синовете на непокорството; 3 между които и ние всички сме живели някога в нашите плътски страсти, като сме изпълнявали волята на плътта и на помислите, и по естество сме били чада на гнева, както и другите. 4 Бог, обаче, Който е богат с милост, поради голямата любов, с която ни възлюби, 5 даже, когато бяхме мъртви чрез престъпленията си, съживи ни заедно с Христа (по благодат сте спасени), 
Ние сме оживелите от мъртвите. Но около нас обикаля ловецът със своите примки и слуги, които много силно искат да отмъкнат още от ранените. Битката се разгаря около ранените от греха, но още живи. Точно те са най-атакуваните от демоните и най-защищаваните, най-пазените от Бога и Неговото войнство.
1Пет. 5:8 Бъдете трезвени, будни. Противникът ви, дяволът, като рикаещ лъв обикаля, търсейки кого да погълне.


Знаете ли защо Иисус заявява, че не е дошъл да съди света, а да подири и спаси погиналото? Много просто; защото този свят е вече осъден. Има ли някой в света, който да не знае, че един ден ще умре?
Йоан 12:47 И ако чуе някой думите Ми и не ги пази, Аз не го съдя; защото не дойдох да съдя света, но да спася света.
Йоан 11:25 Исус й рече: Аз съм възкресението и живота; който вярва в Мене, ако и да умре, ще живее;
Ако се замислим – смъртта на Христа, Създателят на всички хора, е достатъчен откуп за спасението им. Цената е повече от достатъчна за спасението на всички ни. Но не всички ще се спасят. В този смисъл, Бог ще получи по-малко, отколкото щедро е заплатил или с други думи, ще бъде ощетен.

1Пет. 1:18 като знаете, че не с тленни неща - сребро или злато - сте изкупени от суетния живот, предаден вам от бащите ви, 19 но със скъпоценната кръв на Христа, като на агнец без недостатък и пречист, 20 Който наистина беше предопределен преди създанието на света, но се яви в скончанието на времената за вас,

1Кор. 7:23 С цена сте били купени; не ставайте роби на човеци.

Мислите ли, че Бог се нуждае от нашата помощ? Казвам ви, че не! Той може да си свърши всичко Сам.
Лука 3:8 Прочее, принасяйте плодове достойни за покаяние; и не почвайте да си думате, имаме Авраама за баща; защото ви казвам, че Бог може и от тия камъни да въздигне чада на Авраама.
Лука 17:10 Също така и вие, когато извършите все що ви е заповядано, казвайте: Ние сме безполезни слуги; извършихме само това, което бяхме длъжни да извършим.
И това наистина е така! Но ние участваме в спасителното дело по Божията благодатна воля; за да бъдем съучастници в царството, за да имаме дял в служенето. Това наше участие ни е подарено от Бога и е за почест и чест. Разбираме ли сега колко важна е нашата работа като съработници на Бога, което е най-висока чест?


Лука 18:8 ... Обаче, когато дойде Човешкият Син ще намери ли вяра на земята?




13.03.2025 г.

Милчо Найденский, теолог

Коментари

Популярни публикации от този блог

За камилата и иглените уши

Една малка странична порта в стената на Йерусалим  се е наричала   „Иглени уши“. Понеже тясна е портата и стеснен е пътят, който води в живот, и малцина са ония, които ги намират. (Марк 10:24)  А учениците се смайваха за Неговите думи. Но в отговор Иисус пак им каза: Чада, колко е мъчно да влязат в Божието царство ония, които уповават на богатството! ( 25)   По-лесно е камилата да мине през иглени уши, отколкото богат да влезе в Божието царство. "При това ви казвам: По-лесно е камила да мине през иглени уши, отколкото богат да влезе в Божието царство."  Тези изключително известни думи, изречени от Иисус преди около 2000 г., не спират да се цитират и дискутират навсякъде в християнския свят. Те са изречени по повод на един млад и много заможен човек, който търсел Божието царство и вечния живот, но не искал да се откаже от голямото си богатство и грижите за него в този свят. Богатството само по себе си не е порок, но много често се превръща в такъв з...

СЪТВОРЕНИЕ

ТВОРЧЕСКАТА ИДЕЯ В СТАРИЯ ЗАВЕТ, БОГ КАТО ТВОРЕЦ. Колкото повече напредва науката, толкова по-ясно става , че светът не се е самосъздал от първоначално съществуващ хаос, който в течение на много милиони или милиарди години се е организирал във все по-сложни системи и постепенно се е родил животът. Нито пък е възможно някакъв взрив, колкото и велик да е той, да бъде съзидателен и градивен, и да доведе до създаването на живота с цялата си сложна подредба, защото всичко, което се наблюдава при взривовете е разруха, а не съграждане. Айнщайн се учудва на Вселената, че е разбираема. Имануел Кант казва:  „Две неща ме удивляват, звездният безкрай над мен и нравственият закон в мен” . Научните открития свидетелстват за интелигентен замисъл, дизайн, логика и творчески идеи. Много често откритията се правят най-напред на базата на логически разсъждения и предположения и едва по-късно се доказват експериментално. В химическия код на ДНК съществува запис информация, много по-слож...

Една от най-загадъчните фигури в Свещената история – Мелхиседек

Йерусалим е превзет в един и същи ден на годината  от  Навуходоносор  през 586 г. пр. Хр.  и от Тит Флавий в 70 г.  след Хр . 1      Мелхи с едек е посочен като предобраз на Христос. Иисус е едновременно жертва и приносител, ходатай и свещеноизвършител. В посланието до Евреите Той е представен като Първосвещеник според чина Мелхиседеков, ( Melhcizede k, евр. Мелхицедек - цар на правда). Когато Авраам се завърна от победния си поход, при който освободи племенника си Лот, даде десятък на Мелхиседек като на някой по-голям от него, в качеството му на свещеник на Всевищния Бог (Евр.7). А Мелхиседек го посрещна с хляб и вино . Тук можем да направим връзка с Господната вечеря , установена по-късно от Иисус. Още повече, че Мелхиседек е предобраз на Иисус. Това може би е причината да не е посочено родословие и други подробности за Мелхиседек (Иисус, в качеството му на Бог от Стария Завет е безначален и безкраен). Все пак, Мелхиседе...