Пропускане към основното съдържание

Тънка червена линия 12. Отдясно на Отца.

12 Портите на смъртта не са достатъчно здрави
Исаия 52:13 б ще се въздигне, ще се възвиси и възвеличи.
Може ли да има нещо по-възвишено и велико от саможертвената смърт? Нека добавим към това въплъщението, което ще бъде валидно завинаги през вечността, както се твърди в Халкидонското вероопределение1 и смирението и послушанието, за което ни се казва във Филипяни 2:5 Вие трябва да имате същите мисли, каквито е имал Исус Христос. 6 Той, Който беше Бог по природа, не се възползва от равенството си с Бога, но унизи Себе Си, като стана раб и се уподоби на човек. А когато се яви като човек. 8 Той смири Себе Си и стана послушен дори до смърт - до смърт на кръста. 9 Затова Бог Го извиси, и Му даде име, което е над всяко име. Разбира се, нещата минават през Гетсимания (Гетсимана – преса за маслини), стигат до Голгота (лобно място), но не свършват там. Защото портите на смъртта не са достатъчно здрави, за да удържат силата на Христовото възкресение. Жените мироносци откриват празен гроба, в който бе погребан Христос. Той не е там, Той е възкръснал. Периодично се явява пред учениците и пред много свидетели, беседва с тях, храни се, дава наставления. Пред Тома показва раните си като доказателство, че е Той същият. Следващото действие се нарича ”Възнесение” и е също от изключителна важност за нас.
(Марк 16:19) А след разговора с тях, Господ Исус се възнесе на небето и седна отдясно на Бога. (1Тим. 3:16) И наистина, велико е тайнството на благочестивата вяра: Бог се яви в плът, засвидетелсван беше от Духа, видян от ангели, проповядан между народи, приет беше с вяра в света, възнесе се в слава. В Никео-Цариградския символ, в шести член се казва: 
И възлезе на небесата и седи отдясно на Отца.2
Горе някъде има небесно светилище, където е престолът на Бога, наречен още и престол на благодатта. Архангел Гавраил, един от главните ангели, казва за себе си, че всякога стои в присъствието на Бога. Иисус е описан като седящ от дясната страна на Бог. Факт, който говори за особеното положение и почит, които има. Дясното е почетната страна и страната на силата: това, че седи в присъствието на Бога, говори за Неговото царствено достойнство. И наистина Бог Отец изисква от всички ангели да се поклонят пред Иисус, факт, който доказва Неговата божественост. Защото, ако Иисус не е Бог, равен на Отца, поклонението пред Него ще бъде нарушение на първата заповед от Декалога, а и на целия закон. (Евреи 1:6) Също, когато въведе Първородния във вселената, каза: Нека се поклонят пред Него всички Божии ангели.
Наистина не съществува по-високо място от това. Ако се запитаме къде е центърът на изглеждащата ни необятна и безкрайна вселена, можем да дадем само един отговор – там, където е седалището на Бога. Бог е Дух, който изпълва цялата вселена и присъства навсякъде, но Библията ни дава описание и за едно небесно светилище с престола на Бога. Когато продължим разсъжденията си в този ред на мисли, разбираме особената важност на нашата планета и на човечеството като цяло. Първо, самият Бог прие да стане човек като нас3 в лицето на Иисус и по този начин ни издигна до възможно най-голяма висота. В Иисус човечеството е по-близо до Бога дори от ангелите и другите небесни създания. Второ, един ден през вечността Той ще бъде с нас на Земята. (Откровение 21:1) И видях ново небе и нова земя - предишното небе и предишната земя бяха отминали и морето вече го нямаше. 2 Тогава аз видях светия град Йерусалим, нов, да слиза из небето, от Бога, приготвен като невеста пременена за своя мъж. 3 И чух силен глас от небето да казва: “Ето, скинията на Бога е сред хората. Той ще живее с тях, те ще бъдат Негов народ, а сам Бог ще бъде с тях – техен Бог. 4 И ще изтрие Бог всяка сълза от очите им, и смърт не ще има вече, ни скръб, ни плач, нито болка ще има вече, защото предишното отмина.
Милчо Найденски, богослов

1 Малицки Петър, История на Християнската църква том 2, Издателство ГАЛ-ИКО, София 1994, 2001, стр. 99
2 Макариополски епископ д-р Николай, Архимандрит д-р Серафим, Нашата вяра, Синодално издателство, 2005, стр. 191
3 Виж Св.Йоан Дамаскин, Точно Изложение на Православната вяра, Издателство Тилиа ООД, стр. 130-143

Коментари

Популярни публикации от този блог

За камилата и иглените уши

Една малка странична порта в стената на Йерусалим  се е наричала   „Иглени уши“. Понеже тясна е портата и стеснен е пътят, който води в живот, и малцина са ония, които ги намират. (Марк 10:24)  А учениците се смайваха за Неговите думи. Но в отговор Иисус пак им каза: Чада, колко е мъчно да влязат в Божието царство ония, които уповават на богатството! ( 25)   По-лесно е камилата да мине през иглени уши, отколкото богат да влезе в Божието царство. "При това ви казвам: По-лесно е камила да мине през иглени уши, отколкото богат да влезе в Божието царство."  Тези изключително известни думи, изречени от Иисус преди около 2000 г., не спират да се цитират и дискутират навсякъде в християнския свят. Те са изречени по повод на един млад и много заможен човек, който търсел Божието царство и вечния живот, но не искал да се откаже от голямото си богатство и грижите за него в този свят. Богатството само по себе си не е порок, но много често се превръща в такъв з...

СЪТВОРЕНИЕ

ТВОРЧЕСКАТА ИДЕЯ В СТАРИЯ ЗАВЕТ, БОГ КАТО ТВОРЕЦ. Колкото повече напредва науката, толкова по-ясно става , че светът не се е самосъздал от първоначално съществуващ хаос, който в течение на много милиони или милиарди години се е организирал във все по-сложни системи и постепенно се е родил животът. Нито пък е възможно някакъв взрив, колкото и велик да е той, да бъде съзидателен и градивен, и да доведе до създаването на живота с цялата си сложна подредба, защото всичко, което се наблюдава при взривовете е разруха, а не съграждане. Айнщайн се учудва на Вселената, че е разбираема. Имануел Кант казва:  „Две неща ме удивляват, звездният безкрай над мен и нравственият закон в мен” . Научните открития свидетелстват за интелигентен замисъл, дизайн, логика и творчески идеи. Много често откритията се правят най-напред на базата на логически разсъждения и предположения и едва по-късно се доказват експериментално. В химическия код на ДНК съществува запис информация, много по-слож...

Една от най-загадъчните фигури в Свещената история – Мелхиседек

Йерусалим е превзет в един и същи ден на годината  от  Навуходоносор  през 586 г. пр. Хр.  и от Тит Флавий в 70 г.  след Хр . 1      Мелхи с едек е посочен като предобраз на Христос. Иисус е едновременно жертва и приносител, ходатай и свещеноизвършител. В посланието до Евреите Той е представен като Първосвещеник според чина Мелхиседеков, ( Melhcizede k, евр. Мелхицедек - цар на правда). Когато Авраам се завърна от победния си поход, при който освободи племенника си Лот, даде десятък на Мелхиседек като на някой по-голям от него, в качеството му на свещеник на Всевищния Бог (Евр.7). А Мелхиседек го посрещна с хляб и вино . Тук можем да направим връзка с Господната вечеря , установена по-късно от Иисус. Още повече, че Мелхиседек е предобраз на Иисус. Това може би е причината да не е посочено родословие и други подробности за Мелхиседек (Иисус, в качеството му на Бог от Стария Завет е безначален и безкраен). Все пак, Мелхиседе...