„Както в Адам всички умират, така в Христа всички ще живеят“
Един
ловец ми разказа следната история:
Когато
бил на лов, видял сърна с малкото си.
Вдигнал пушката да я застреля, но другарят
му го посъветвал да застреля първо
малкото и майката сама ще дойде. Той
така и сторил. И докато одирали кожата
на малкото, като повдигнали очи, видели
майката да идва бавно към тях. Взели
пушките и бързо застреляли и нея. Когато
се приближили, установили, че страните
ѝ са мокри от сълзи. Тя умирала разплакана.
Този
разказ много силно ни напомня на случилото
се в Еденската градина и сочи към Витлеем
(дом на хляб), Гетсимания (преса за
маслини), Голгота (лобно място – череп).
Разигралата се драма в Еден (наслада) е
наречена “грехопадение” и е описана
в Битие, трета глава. Резултатите от нея
са известни: проклятие, робство на греха
и смърт. Огненочервеният змей, древната
змия (Бит. 3; Откр.12:3-9-13; Лука 10:18; Откр.
20:2) е ловецът, а убитите са Адам и Ева.
Но истинската мишена е техният Създател.
Подобен случай виждаме при страдащия
Йов, където сякаш Йов е атакуван
изключително жестоко, но всъщност
истинската цел отново е Бог. Целта
е Той да бъде злепоставен относно
мотивите, които подхранва в сърцата на
Неговите привърженици. Тоест, че те са
на страната на Бога, истината и доброто
не по убеждение, а от интерес и користни
подбуди. Йов доказа обратното, като прие
не само в благополучие, но и в злострадание
да остане верен на Бог. По този начин
един човек победи в открит конфликт и
в директен сблъсък силите на злото, и
чрез верността си защити честта на своя
Бог.
Също
така, разказът добре илюстрира ръководните
мотиви на саможертвената любов на Бог,
нашият Създател, дошъл да сподели
окаяната ни съдба. Но Той не идва
само за да сподели, но много повече да
промени съдбата ни чрез дарената ни
благодат. „Както в
Адам всички умират, така в Христа
всички ще живеят“ (1Кор.
15:22; Римл. 5 гл.).
Мъдрецът
от древността на име Диоген, поразен
от развалата на своите съвременници,
ходел със запален фенер посред бял ден.
Когато го питали с подигравателен смях
какво търси с този запален фенер,
той отговарял: - Човек.
Когато
Пилат изведе Христос, след като го беше
бичувал, и го показа на тълпата, изрече
думите: Ето
човекът!
(Йоан 19:4
[BUL-1940-RE]) Тогава
Пилат пак излезе вън и каза им: Ето,
извеждам ви Го вън за да познаете, че не
намирам никаква вина в Него. 5 Исус, прочее, излезе вън носещ трънения венец и моравата дреха. [Пилат] им казва: Ето човекът! 6
А като
Го видяха главните свещеници и служители
извикаха, казвайки: Разпни Го! разпни
Го!
Тези
думи са натоварени с повече смисъл,
отколкото първоначално личи. Всъщност
това е Човекът с главна буква, Човекът
еталон, съвършен и без грях, понасящ
безмълвно, “като агне водено на клане”
мъченичество и смърт заради другите,
заради истинските виновници, заради
нас – окаяния човешки род. Това е Човекът,
търсен от Диоген. Той е невинно страдащият
Раб Господен, жертвата, дадена от Бога
за нас, “с чиито рани ние се изцелихме”
(Ис. 53:5). Именно към Христовата кръстна
смърт сочи Авраaмовата
вярност и Исаaковото
послушание ( Бит. 22:1-20). В Него като във
фокус се събират всичките Старозаветни
пророчества. Той е Месията, който трябва
да се роди във Витлеем Юдейски. На
Неговото рамо ще почива управлението
и царството Му съвсем няма да има край.
Защото всичко чрез Него е станало и към
Него се стреми. Той е алфата и омегата,
началото и краят на всички неща.
Milcho
Naydenski
Here
is the Man!
A
huntsman told me the following story:
While
hunting, he saw a hind with its little deer. He raised his rifle to
shoot the hind, but his fellow advised him to shoot the little deer
first and its mother alone will come. And so he did. Then as they
were ripping the little deer’s skin, they raised their heads and
saw the mother coming slowly towards them. They took their rifles and
quickly shot her as well. As they neared her, they found out that
tears had welled up on the sides of her eyes. She had been dying
crying.
This
story should remind us about what happened in the Garden of Eden and
lead us to Bethlehem (home of bread), Gethsemane (olive-press),
Golgotha (place of execution - skull). The drama that happened in
Eden (joy) is called “the original sin” and is described in the
Genesis, chapter three. The effects of this are known: curse, sin
slavery, and death. The fiery dragon, the ancient snake (Genesis 3,
Revelation 12:3-9-3; Luke 10:18; Revelation 20:2) is the huntsman,
and the murdered ones are Adam and Eve. But the
true target is their Creator.
We have a similar case with the suffering Job, who seems to have been
attacked in an extremely cruel manner, but actually the
true target is again God.
The goal is that He be discredited against the motives He nurtures in
the hearts of His followers. That is to say they are on the God’s
side, the truth, and the good not by their beliefs but by their
self-interests. Job proved the opposite, as he remained faithful to
God not only when having well-being but also when having great
suffering. In this way a man triumphed over the powers of evil in an
open conflict and direct encounter, and through his faith he defended
the honor of his God.
This
story also well describes the main motives of the self-sacrificing
love of God, our Creator, who has come to share our wretched fate.
But not only does
he come to share, but mostly to change our faith through the blessing
bestowed on us. For
as in Adam all die, even so in Christ shall
all be
made alive.
(1 Corinthians 15:22 KJV)
The
ancient Wiseman Diogenes, struck by the degradation of his
contemporaries, had been walking with a lit lantern even at daytime.
When they asked him jeeringly what he was looking for with that lit
lantern, he answered: the
Man.
When
presenting Christ
to the crowd after having him scourged, Pilate said the words: Here
is the Man!
(John 19:4 KJV)
Pilate therefore went forth again, and saith unto them, Behold, I
bring him forth to you, that ye may know that I find no fault in him.
5 Then came Jesus forth, wearing the crown of thorns, and the purple
robe. And /Pilate/ saith unto them, Behold the man! 6 When the chief
priests therefore and officers saw him, they cried out, saying,
crucify
/him/, crucify /him/.
… These words
bear more meaning than they initially appear to. Actually this is the
Man with capital M, the role model, perfect and free from sin,
silently suffering as
lamb to the slaughter
martyrdom and death for the sake of others, for the sake of the true
ones to blame, for our sake – the wretched mankind. That is the Man
Diogenes was looking for. He is an innocently suffering Servant of
the Lord, the scapegoat God made for us, and
with his stripes we are healed (Isaiah 53:5). And
it is indeed
Abraham’s Faith and Binding of Isaac (Genesis 22:1-20) that leads
to the Crucifixion of Jesus Christ. All Old Testament Prophecies have
been amassed in it. He is the Messiah, who should be born in the town
of Bethlehem of Judea. The ruling will rest on his shoulder and of
His kingdom there will be no end. For everything has happened through
Him, and aspires towards Him. He is the Alpha and the Omega, the
beginning and the end of everything.
Milcho
Naydenski
Коментари
Публикуване на коментар